2011. július 19., kedd

Low Carb tagliatelle cukkínis sajtmártással


Pár hét kihagyás után ma újra fakanalat ragadtam, és végre nem édességgel, hanem egy nagyon ízletes egytálétellel drukkoltam elő. Az alapötletet (mármint a cukkínis mártást) az Akik szeretik az Update pékségeket facebook csoport egyik tagjától Bihari Edinától "csórtam", kisebb-nagyobb változtatásokkal. :)


Nem volt itthon update tészta, így úgy döntöttem, hogy nekiállok és gyúrok, hisz nincs is finomabb a házi tésztánál. Írtam, hogy imádom az olasz konyhát, így a tészta sem készülhetett máshogy, mint olasz módon, tudni illik az olaszok is mindig házi tésztát esznek (nem pedig a boltit), és úgy csinálják, hogy 10 dkg lisztenként egy tojás, és pici só. Persze ez a recept nem állja meg teljesen a helyét ha Master Mix-et használunk (főleg ha nem sima BL 55 finomliszttel keverjük). Tehát az én tagliatelle-m így készült:


- 10 dkg Master Mix
- 10 dkg Diabestar ch csökkentett liszt
- 3 kisebb tojás
- 2 evőkanálnyi langyos víz
- só


Először nem tettem bele vizet, mert úgy gondoltam össze fog állni akkor is ha eggyel több tojást teszek bele, de sajnos tévedtem, így kellett bele egy kicsi víz is. Egy nagyon jó állagú, nyújtható tésztát kaptam. Amennyire tudtam vékonyra nyújtottam, majd hosszú téglalap alakú csíkokra vágtam, amiket külön még nyújtottam, hogy szép vékony tésztát kapjak, majd derelyevágóval széles metélteket szabdaltam. :)






A cukkínis sajtmártás:


- 1 nagyobb cukkíni
- 3+2 foghagymagerezd
- 1 doboz Tesco saját márkás Extra Creamy Soft Cheese natúr szendvicskrém (azért ezt választottam, mert alacsony a ch tartalma)
- 20 dkg darált hús
- 10 dkg reszelt sajt
- 2 dl tejszín
- 25 dkg túró
- oregánó
- bazsalikom
- kakukkfű
- fehér bors
- szerecsendió
- ételízesítő


A cukkínit lereszeltem, sóztam, 3 gerezd foghagymát reszeltem rá és egy éjszakát állni hagytam, másnap kinyomkodtam. A másik 2 gerezd foghagymát pici olajon megfuttattam, rátettem a már előre elkészített darált húst  (előző nap töltött cukkíni volt az ebéd, és abból maradt a töltelék, ami úgy készült, hogy 1 fej vöröshagymát üvegesre sütöttem, beletettem a darált húst, majd mikor már kifehéredett felöntöttem egy pici vízzel, fűszereztem: só, fehér bors, oregánó, bazsalikom, kakukkfű, étleízesítő. Amikor a víz is már teljesen elpárolgott levettem a tűzről), 1 doboz sajtkrémet, a 2 dl tejszínt, a sajtot, a cukkínit, megfűszereztem, majd egyet forrt és már le is vettem a tűzről.


A tagliatelle-t már előre kifőztem, összekevertem a túróval, és miután kész lett a cukkínis sajtmártással.


Jó étvágyat! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése