2012. január 26., csütörtök

Szénhidrát csökkentett házi kenyérke



Igaz, eltűntem egy időre (nem is kicsire), de most már itt vagyok, és folyamatosan felteszem az eddig összegyűjtött recepteket. :)

Ez egy nagyon egyszerű kenyér recept, gép sem kell hozzá. Nagyon finom, és a lényeg, hogy szénhidrátcsökkentett... :)

Hozzávalók:

- 35 dkg lisztkeverék ( ami nálam 1 kg Diabestar liszt, és fél kg dw zero6 keveréke)
- 5 dkg BL 80-as kenyérliszt
- 5 dkg zabpehelyliszt
- 1 evőkanál búzasikér
- 5 dkg élesztő
- 2 evőkanál olíva olaj
- kb 3-4 dl víz
- 1 tk só
- ízlés szerint magok

A liszteket összekeverem a sóval (magokkal), majd az élesztőt belemorzsolom, hozzáöntöm az olíva olajat és a vizet. Összedagasztom ( közepesen lágy tésztát kell kapni), majd 1 órát meleg helyen megkelesztem. A kelesztés után összegyúrom ismét, egy kis sodrok rajta, majd feltekerem úgy, hogy a két oldalán a tésztát behajtom, és utána tekerem fel. Püspökkenyér formába teszem, és ismét kelesztem 1 órát. Sütés előtt a tetejét bevagdosom, és meglocsolom egy kis vízzel. A sütő aljába egy tálba vizet teszek,előmelegítem, majd a legkisebb fokozaton 2 óra alatt készre sütöm. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése